Vår viktigste oppgave er å hjelpe deg med å fortelle de gode historiene, og sørge for at de riktige menneskene får med seg hele historien. På denne måten genererer vi mer forretning for deg.
Med Performance-tankegangen, er det ikke viktig hvor annonser vises. Det eneste som betyr noe er å finne målgruppen, og påvirke brukere til å kjøpe dine produkter eller tjenester.
Vår typiske PM tre-steg-funnel er som følger:
Steg 1. Oppmerksomhet
Her dreier det seg om å finne rett målgruppe, og skape oppmerksomhet. Dette kan være at vi ønsker at brukere skal bli oppmerksomme på deg som merkevare, dine produkter eller tjenester, eller et konkret tilbud. Segmenteringen er ofte bred, og man tester forskjellige budskap mot forskjellige målgrupper.
Steg 2. Følelser
Brukere som har respondert på innholdet i Steg 1, blir med videre til Steg 2. Dette kan være brukere som har klikket på en annonse, og lest på en landingsside. Det kan også være brukere som har likt et innlegg på sosiale medier, eller sett over X % av en video, slik at vi vet at vi har fanget oppmerksomheten deres. Her må annonsebudskapene spille på følelser. Hva slags følelser dette er, varierer fra merkevare til merkevare, og produkt til produkt. Ett eksempel kan være å vise frem referansecaser som er relaterbare for brukeren. Et annet kan være lukten av interiøret i en ny bil eller troverdigheten og ekspertisen til de ansatte kunden vil samarbeide med.
Steg 3. Action
Her går vi for konvertering, og det er kun brukere som har samhandlet med både Steg 1 og Steg 2 som får opp disse annonsene. Dette kan være et tilbud, «Book demo», «Kom i gang», eller lignende. Det er viktig at du har en klar og tydelig CTA (Call to Action), slik at kunden enkelt kan konvertere.
Dette er slik vi typisk jobber med Performance Marketing, og vi tar først betalt når du tjener penger!