01.
Velg bedrifter
Søk etter eksisterende kunder med potensiale for mersalg, helt nye kunder, eller kunder hvor salgsavdelingen er er i gang, Du kan også velge hele bransjer og/eller geografiske områder.

til konkrete bedrifter.
Finn bedrift. Kommuniser med beslutningstaker. Vinn avtale.
Søk etter eksisterende kunder med potensiale for mersalg, helt nye kunder, eller kunder hvor salgsavdelingen er er i gang, Du kan også velge hele bransjer og/eller geografiske områder.
Lansér kampanjen og vis annonser til målgruppen. Følg med på statistikk underveis, og gjør endringer for optimalt resultat. Gjør det meste selv, eller sett bort hele jobben til oss.
I rapportene får du detaljert innsikt i hvilke bedrifter som responderer på annonseringen, hvordan de responderer, og hva de foretar seg etter de har klikket på annonsene. Del tilgang med salgsavdelingen, og de har rykende ferske leads.. Det er Account Based Marketing på sitt beste.
Stian har jobbet med digital annonsering i 7 år, og er blant de fremste ekspertene innen Account Based Marketing. Ta kontakt med Stian for en hyggelig prat om hvordan SD Media kan hjelpe deg å komme i gang med å vinne dine viktigste avtaler, gjennom å bruke ABM korrekt.
Kontakt Stian på e-post, telefon eller Linkedin, eller bruk vårt kontaktskjema.
Account Based Marketing, eller AMB, er et begrep som har slått seg opp innen digital markedsføring de siste årene, spesielt innen B2B. Dersom dette er nytt for deg, anbefaler vi å ta deg litt tid til å lese deg opp, da dette er en metode som har kommet for å bli.
Når man skal markedsføre komplekse B2B-tjenester og -produkter spiller ABM en viktig rolle. I salgsprosesser som typisk går over flere måneder er det rapportert om stor økning i kunde- og ordreverdi over tid.
Tradisjonelt har B2B-markedsføring vært en krevende oppgave. Mange markedsførere rapporterer om at målretting er vanskelig, og at man treffer målgruppen dårlig, noe som resulterer i dårlige resultater, og store summer brukt per nye kunde. Som et resultat av dette begynte mange B2B-aktører å investere mer penger i salgsstaben og mindre penger i digital markedsføring, da det viste seg at det var enklere å selge mer til eksisterende kunder enn det var å skaffe tilsvarende verdier gjennom nye kunder. Med Account Based Marketing kan man kommunisere med hver potensielt nye kunde på en unik måte, noe som gjør at man mangedobler sannsynligheten for å treffe med rett budskap til hver kunde.
Dersom man er i en bransje eller et selskap hvor man har den typiske 80/20 regelen (at 80 % av omsetningen kommer fra 20 % av kundene), eller tall som er i nærheten av å samsvare med dette, bør man begynne med ABM umiddelbart. På denne måten kan man skreddersy kommunikasjonen til hver enkelt av kundene på en slik måte at man nærmest vet hvordan budskapet blir mottatt, eller kommunisere med en hel kundegruppe som bør motta budskapet.
Neste steg er å identifisere potensielle kunder, eller potensielle kundegrupper. Her må man ofte tilpasse budskapet etter hvor godt man antar at gruppen kjenner din bedrift, slik at man kommuniserer på en så appellerende måte som mulig.
Siste steg før man går ut med sitt budskap er å finne godt innhold. Dersom du har en aktiv inbound-strategi har du antageligvis mer enn godt nok innhold. Har du ikke godt innhold produsert, kan du ta kontakt med NorskeSelskaper.no, som er eksperter på produksjon og distribusjon av innhold. Tenk på ordlyden i innholdet, både på annonse- og artikkelnivå.
Med Account Based Marketing kan man spisse budskapet til konkrete bedrifter, bransjer eller kundegrupper for maksimalt resultat. Har man en god partner på dette bør man også få tilgang til rapportering som sier noe om hvilke bedrifter som responderer best på kampanjene, hvordan de responderer, hva de foretar seg etter de har mottatt budskapet, etc. En god selger med denne informasjonen for hånd har statistisk sett vesentlig større muligheter for gjensalg, oppsalg, resalg og nysalg.
Vi håper du fikk litt mer kunnskap rundt Account Based Marketing, og har du spørsmål rundt fremgangsmåte eller ønsker å komme i gang må du ikke nøle med å ta kontakt!
MENY
SI HEI