Account Based Marketing

Målrettet digital kommunikasjon

til konkrete bedrifter. 

Finn bedrift. Kommuniser med beslutningstaker. Vinn avtale.

01.

Velg bedrifter

Søk etter eksisterende kunder med potensiale for mersalg, helt nye kunder, eller kunder hvor salgsavdelingen er er i gang, Du kan også velge hele bransjer og/eller geografiske områder.

Account Based Marketing - velg bedrifter
Account Based Marketing - annonsering

02.

Annonsering

Lansér kampanjen og vis annonser til målgruppen. Følg med på statistikk underveis, og gjør endringer for optimalt resultat. Gjør det meste selv, eller sett bort hele jobben til oss.

03.

Evaluering

I rapportene får du detaljert innsikt i hvilke bedrifter som responderer på annonseringen, hvordan de responderer, og hva de foretar seg etter de har klikket på annonsene. Del tilgang med salgsavdelingen, og de har rykende ferske leads.. Det er Account Based Marketing på sitt beste.

Account Based Marketing - Evaluering

Kontakt spesialist

Stian Jarnbjo

Partner og Digital Rådgiver
+47 926 59 781
stian@sdmedia.no

Stian har jobbet med digital annonsering i 7 år, og er blant de fremste ekspertene innen Account Based Marketing. Ta kontakt med Stian for en hyggelig prat om hvordan SD Media kan hjelpe deg å komme i gang med å vinne dine viktigste avtaler, gjennom å bruke ABM korrekt.

Kontakt Stian på e-post, telefon eller Linkedin, eller bruk vårt kontaktskjema.

Hva er Account Based Marketing?

Account Based Marketing, eller AMB, er et begrep som har slått seg opp innen digital markedsføring de siste årene, spesielt innen B2B. Dersom dette er nytt for deg, anbefaler vi å ta deg litt tid til å lese deg opp, da dette er en metode som har kommet for å bli.

Bakgrunn

Når man skal markedsføre komplekse B2B-tjenester og -produkter spiller ABM en viktig rolle. I salgsprosesser som typisk går over flere måneder er det rapportert om stor økning i kunde- og ordreverdi over tid. 

Tradisjonelt har B2B-markedsføring vært en krevende oppgave. Mange markedsførere rapporterer om at målretting er vanskelig, og at man treffer målgruppen dårlig, noe som resulterer i dårlige resultater, og store summer brukt per nye kunde. Som et resultat av dette begynte mange B2B-aktører å investere mer penger i salgsstaben og mindre penger i digital markedsføring, da det viste seg at det var enklere å selge mer til eksisterende kunder enn det var å skaffe tilsvarende verdier gjennom nye kunder. Med Account Based Marketing kan man kommunisere med hver potensielt nye kunde på en unik måte, noe som gjør at man mangedobler sannsynligheten for å treffe med rett budskap til hver kunde.

Utvelgelse av «accounts» eller kunder

Dersom man er i en bransje eller et selskap hvor man har den typiske 80/20 regelen (at 80 % av omsetningen kommer fra 20 % av kundene), eller tall som er i nærheten av å samsvare med dette, bør man begynne med ABM umiddelbart. På denne måten kan man skreddersy kommunikasjonen til hver enkelt av kundene på en slik måte at man nærmest vet hvordan budskapet blir mottatt, eller kommunisere med en hel kundegruppe som bør motta budskapet.

Neste steg er å identifisere potensielle kunder, eller potensielle kundegrupper. Her må man ofte tilpasse budskapet etter hvor godt man antar at gruppen kjenner din bedrift, slik at man kommuniserer på en så appellerende måte som mulig. 

Innhold

Siste steg før man går ut med sitt budskap er å finne godt innhold. Dersom du har en aktiv inbound-strategi har du antageligvis mer enn godt nok innhold. Har du ikke godt innhold produsert, kan du ta kontakt med NorskeSelskaper.no, som er eksperter på produksjon og distribusjon av innhold. Tenk på ordlyden i innholdet, både på annonse- og artikkelnivå. 

Hvorfor ABM?

Med Account Based Marketing kan man spisse budskapet til konkrete bedrifter, bransjer eller kundegrupper for maksimalt resultat. Har man en god partner på dette bør man også få tilgang til rapportering som sier noe om hvilke bedrifter som responderer best på kampanjene, hvordan de responderer, hva de foretar seg etter de har mottatt budskapet, etc. En god selger med denne informasjonen for hånd har statistisk sett vesentlig større muligheter for gjensalg, oppsalg, resalg og nysalg. 

Vi håper du fikk litt mer kunnskap rundt Account Based Marketing, og har du spørsmål rundt fremgangsmåte eller ønsker å komme i gang må du ikke nøle med å ta kontakt!

Innhold - NorskeSelskaper.no

SD Media har startet nettavisen NorskeSelskaper.no som et verktøy for våre kunder, som brukes til å skape, publisere og dele innhold. Her kan norske selskaper fortelle sin historie, enten det er jubileum, produktlansering, nye produkter eller at du bare ønsker å dele det glade budskap. Link til NorskeSelskaper.no

SDM Pop-up

Optimaliser for konvertering, og gjør trafikk om til kunder eller trofaste brukere. Sliter du, som de fleste andre, med at brukerne forlater din nettside før de har lagt igjen sin kontaktinformasjon? Med SDM Pop-ups kan du påvirke brukeren til å legge igjen sin informasjon før de forlater deg. Du kan til og med utsette at de forlater deg gjennom å bruke enkel konverteringsteknologi.

SDM Lead Generator

Gjør anonym trafikk om til B2B leads, og grav gullet frem fra din nettside! Med SDM Lead Generator kan du få full oversikt over hvilke bedrifter som besøker ditt nettsted. På denne måten kan dine selgere hver uke få rykende ferske leads, bestående av bedrifter som har vist interesse for deres bedrift.