Programmatisk annonsering

Målrettet digital kommunikasjon

kjøpt i realtid.

Du setter målet. Vi gjør resten. Slik fungerer programmatisk annonsering gjennom SD Media.

Remarketing

I følge undersøkelser gjort av Posten og Bring legger kun 2,81 % igjen sin informasjon eller fullfører et kjøp på en nettside. Av de resterende 97,19 % mener BI Intelligence at 63 % fortsatt er potensielle kunder etter de har forlatt siden. Hva gjør du for å påvirke dem til å komme tilbake til deg? Vi kan hjelpe deg med å hente dem tilbake til din nettside!

Programmatisk annonsering - Remarketing

In-market segmenter

Gjennom å registrere, analysere og tolke brukeradferd på nett, kan man med stor treffsikkerhet mene noe om hvem som er i markedet for bytte av forskjellige leverandører. SDM bruker flere datakilder til å danne disse målgruppene, og segmentene oppdateres i realtid. Ved å annonsere mot denne målgruppen kan man til en hver tid påvirke brukere som er ute etter dine produkter eller tjenester til å velge deg.

Merkevarebyggende kampanjer

I motsetning til kampanjer mot in-market segmenter hvor målet er å konvertere de som er i markedet akkurat nå, er merkevarebyggende kampanjer en strategi man bør bruke mot den antatte demografiske målgruppen. Selger du eksempelvis regnskapstjenester til SMB-markedet vet man at det er daglig leder/eier som tar valget om å bytte leverandør. Da bør man ha en strategi for merkevarebygging, hvor man har en kontinuerlig tilstedeværelse på de stedene man vet at daglig ledere og eiere av bedrifter oppholder seg. 

Programmatisk annonsering - Merkevarebygging
Programmatisk annonsering - Kontekstuell annonsering

Kontekstuell annonsering

Når man snakker om programmatisk annonsering blir ofte segmenter, målgrupper, datakilder, etc nevnt umiddelbart, da dette er en av de største fordelene. Etter GDPR-året 2018 har mange dataleverandører slitt med å skaffe det samme volumet i målgruppene, og nye teknologier har oppstått. I dag kan man annonsere på artikler på nettaviser som handler om helt spesifikke temaer. På denne måten får man vist annonsene sine i en kontekstuell setting hvor det skrives om det du leverer. 

Employer branding

Skal du ansette, og er lei av at man kun når ut til kandidater som er arbeidsledige eller ikke fungerer i dagens jobb? Med en employer branding strategi kan man vise seg frem til eksisterende arbeidstakere som fungerer godt i dagens jobb, og fortelle en historie om hvorfor akkurat dere er den beste arbeidsgiveren. På denne måten får man tilgang til å kommunisere digitalt med en rekke kandidater som ikke typisk søker seg vekk fra dagens arbeidsgiver.

Account Based Marketing

Account Based Advertising

En ekstremt spennende form for programmatisk annonsering er Account Based Advertising. Dette er en del av en Account Based Marketing strategi, som omfavner en større del av organisasjonen. Denne strategien går ut på at man velger seg ut et knippe kunder eller potensielle kunder som man setter store deler av sin salgs- og markedsføringsstyrke mot, og annonserer utelukkende til utvalgte bedrifter. SD Media AS er Norges eneste InZynk-sertifiserte Account Based Advertising-forhandler.

Native annonsering

Med native annonsering lager man annonser som ser ut som artikler. På denne måten får man en journalistisk-feel, og man kan distribuere innhold på en troverdig måte. Får man i tillegg en side som NorskeSelskaper.no til å publisere innholdet, får man normalt sett vesentlig flere brukere til å konsumere innholdet, enn om man presenterer det samme innholdet på egne sider.

Programmatisk annonsering - Native

Kontakt vår spesialist innen Programmatisk Annonsering

Stian Jarnbjo

Partner og Digital Rådgiver
+47 926 59 781
stian@sdmedia.no

Stian har jobbet med digital annonsering i 7 år, og er blant de fremste ekspertene innen Programmatisk Annonsering. Ta kontakt med Stian for en hyggelig prat om hvordan SD Media kan hjelpe deg å komme i gang med å vinne dine viktigste avtaler.

Kontakt Stian på e-post, telefon eller Linkedin, eller bruk vårt kontaktskjema.

Innhold - NorskeSelskaper.no

SD Media har startet nettavisen NorskeSelskaper.no som et verktøy for våre kunder, som brukes til å skape, publisere og dele innhold. Her kan norske selskaper fortelle sin historie, enten det er jubileum, produktlansering, nye produkter eller at du bare ønsker å dele det glade budskap. Link til NorskeSelskaper.no

SDM Pop-up

Optimaliser for konvertering, og gjør trafikk om til kunder eller trofaste brukere. Sliter du, som de fleste andre, med at brukerne forlater din nettside før de har lagt igjen sin kontaktinformasjon? Med SDM Pop-ups kan du påvirke brukeren til å legge igjen sin informasjon før de forlater deg. Du kan til og med utsette at de forlater deg gjennom å bruke enkel konverteringsteknologi.

SDM Lead Generator

Gjør anonym trafikk om til B2B leads, og grav gullet frem fra din nettside! Med SDM Lead Generator kan du få full oversikt over hvilke bedrifter som besøker ditt nettsted. På denne måten kan dine selgere hver uke få rykende ferske leads, bestående av bedrifter som har vist interesse for deres bedrift.