Tectyl på Snapchat

Hvordan Tectyl brukte Snapchat for å nå kjernemålgruppen

Tectyl går for å være verdens eldste merkevare innen rustbeskyttelse og understellsbehandling av bil. Tectyl er en merkevare som de siste årene har blitt feil- og misbrukt, og viktigheten av en tydelig merkevare og identitet blir dermed svært viktig. Tectyl bruker kommunikasjonsbyrået Bajasen for sin strategi og profil. Når SD Media satt seg ned med Bajasen for å sette opp en medieplan for 2019 ble raskt 4. juli et samtaleemne. 4. juli er den amerikanske nasjonaldagen, og hvert år arrangerer Amcar Lillestrøm det som etter hvert har blitt ett av Europas største treff for amerikanske biler. Etter filtrene var laget booket vi Snapchat-dekning i hele Lillestrøm.

Tectyl Snapchat

Hvordan ble resultatene når en gammel merkevare brukte en moderne kanal?

I Lillestrøm ble det totalt sendt 5.300 snaps 4. juli 2019. Av disse brukte hele 1.800 Tectyls filter, altså over 1/3 av alle bilder tatt med Snapchat på ett av Europas største eventer for amerikanske biler. Totalt mottok så mange som 85.300 snaps hvor filteret var i bruk. 

Målgruppen til Tectyl er alle bileiere. Tectylbehandling bør utføres på alle biler med jevne mellomrom, ikke bare etter bilen er angrepet av rust. Det er allikevel slik at de med eldre biler med mer rust er kjernemålgruppen til Tectyl. Når man da vet at de fleste av Norges Amcar-eiere var samlet på ett sted, og så mange som 85.300 av deres nettverk mottok bilder hvor filteret var i bruk, kan dette betegnes som en kampanje hvor man traff blink med målgruppe, budskap og utforming.

Ønsker du tilbud på filtre eller annen annonsering på Snapchat?

Vi hjelper deg gjerne. Snapchat er en effektiv kanal, enten det er til et arrangement, en kampanje eller generell markedsføring.
Ta kontakt med vår ekspert på Snapchat, Stian Jarnbjo, for en uforpliktende prat om hvordan vi kan hjelpe deg i gang!

Stian Jarnbjo

Partner og Digital Rådgiver
+47 926 59 781
stian@sdmedia.no

Vi vet hva som skal til for å lykkes i sosiale medier

For å lykkes i sosiale medier må man ha en strategi. For at bedriften din skal komme i gang med sosiale medier, kreves ikke mer enn å opprette profiler i de forskjellige nettverkene, også er man i gang. Dette er ikke synonymt med at man lykkes med å skape en følgerbase og dernest skaper forretning gjennom sin tilstedeværelse. Vi vet hva som skal til for å lykkes, og gjennom bruk av de tilgjengelige teknologiene, godt og kreativt innhold og generell markedsføringspsykologi, kan du gjøre nettopp det – lykkes i sosiale medier!