Datadreven Markedsføring

Hva er Datadreven Markedsføring?

Når en markedsfører sikrer seg innsikt om brukere, brukeradferd, trender, osv, og bruker denne kunnskapen/dataen til markedsføringsformål, kaller vi dette Datadreven Markedsføring. Bruk av Big Data i markedsføringssammenheng har blitt mer og mer normalt og i større grad effektfullt de siste årene. For å lykkes med datadreven markedsføring må du samle, forstå, organisere, analysere og bruke data om engasjement for å forsøke å forutse adferd eller kommende behov. Hvis du lykkes kan du personalisere brukeropplevelsen, og øke sannsynligheten for å få nye kunder, eller enda bedre – beholde kundene dine lengre. 

SD Media AS - Datadreven Markedsføring

Hvordan jobber SD Media med datadreven markedsføring?

Uansett hvilket medie, hvilken teknologi, hvilken målgruppe eller hvilket budskap som skal kommuniseres, jobber SD Media datadrevet. Kort fortalt betyr dette at man samler og analyserer data/informasjon, og bruker dette som grunnlag for videre annonsering. For å komme i gang må man ta stilling til hva man ønsker å oppnå, og dette gjør man gjerne i en digital strategi. 

Les mer om digital strategi her.

Tectyl Snapchat

Hvordan Tectyl brukte Snapchat for å nå kjerne-målgruppen

Tectyl går for å være verdens eldste merkevare innen rustbeskyttelse og understellsbehandling av bil. Tectyl er en merkevare som de siste årene har blitt feil- og misbrukt, og viktigheten av en tydelig merkevare og identitet blir dermed svært viktig. Tectyl bruker kommunikasjonsbyrået Bajasen for sin strategi og profil. Når SD Media satt seg ned med Bajasen for å sette opp en medieplan for 2019 ble raskt 4. juli et samtaleemne. 4. juli er den amerikanske nasjonaldagen, og hvert år arrangerer Amcar Lillestrøm det som etter hvert har blitt ett av Europas største treff for amerikanske biler. Etter filtrene var laget booket vi Snapchat-dekning i hele Lillestrøm.

Les hele casen.